fredag 30 juli 2010

Shannara's SaturdayMix #22 - Experiment

I decided to use Photoscape (a great, free program for photo editing) and experiment with a photo I took the other day of some grass filled with droplets from the rain

The only thing I did was to choose colours and then changed the nuance of the colour... Easy but pretty nice results I think...




More experimenting can be found at Shannara's SaturdayMix, just click the logo below to go there. And feel free to participate yourself. =)


This post also represents Mosaic Monday

7 kommentarer:

  1. Dom där varelserna ser ju hotfulla ut;-)

    PS. Å du tror jag vet vad jag gör med PS.. eller;-) DS

    SvaraRadera
  2. Svar: Om du bara visste vad jag tänkte när jagsåg ditt tema, ha, ha,ha. Du kommer att skratta ihjäl dig imorgon.
    PS. Är totalt nykter (??!!) och vet precis vad jag ska lägga upp. Å du - bloggosfären är död just nu. Vänta bara tills skolan börjar den XX:e augusti ;-) DS

    SvaraRadera
  3. Kul att leka med färger och precis som Beate skriver det sär nästan ut som ett mindre monster, som ändrar färg, som Hulken men mer variationsrikt.

    SvaraRadera
  4. Haha, snyggt fotat, se ut som Aliens... Den blålila tyckte jag bäst om...

    SvaraRadera
  5. Tänk att grässtrån kan bli så tjusiga med lite vatten och färg!

    SvaraRadera
  6. så coola foton man kan fixa med lite färg...
    Snyggt experimenterat!

    SvaraRadera
  7. Oh my, what a gorgeous mosaic..I really like your blog..hope you can stop by My Dream Canvas

    SvaraRadera

Tack för att du har något att skriva ;)